Klæd dig på til dit første forretningsmøde

Som iværksætter er der utrolig mange ting, som du skal tage stilling til. Uanset hvad er altid vigtigt at fremstå professionel og ambitiøs på virksomhedens vegne. Derfor kan du i denne artikel blive klogere på, hvordan du klæder dig på til dit første forretningsmøde. 

 

Hvilket outfit skal du have på?

Dit outfit kommer naturligvis i en eller anden grad til at afspejle, hvilken virksomhed du driver. Skal du mødes med en kunde i dit mekanikerværksted, giver det måske bedre mening, at du har praktisk arbejdstøj på. Vil du gerne fremstå professionelt, er det dog altid en god idé at hoppe i et jakkesæt.

Et jakkesæt kan dog tilpasses på mange forskellige måder. Er du ikke til skjorter kan du eksempelvis tage en sweater strikket i Hjertegarn inden under din blazer. Som kvinde kan du ligeledes vælge at give dit outfit et mere feminint touch ved at vælge en mere figursyet jakke eller nogle høje sko.

 

Hvad skal du dufte af?

Når du skal til forretningsmøde, er det naturligvis vigtigt, at du kommer ren og velduftende. Om du vil bruge parfume, er fuldstændig op til dig selv. Du kan eksempelvis kaste dig over Parfume Versace, hvis du er på udkig efter en klassisk og elegant duft.

På trods af at din duft ikke er afgørende for de pointer, som du fremfører, kan det godt have en betydning for, hvilket helhedsindtryk du giver som person. Derfor er det en god idé ikke at lugte af sved eller have dårlig ånde, men det er altså heller ikke smart at bruge en alt for kraftig parfume.

 

Et velplejet udtryk

Vil du gerne fremstå professionelt, er det i bund og grund vigtigt, at du fremstår velplejet. Herunder hører blandt andet, at du ikke skal have sorte negle, at dit hår skal fremstå sundt eller at dit skæg skal være klippet. Der er altså tale om små detaljer, men det er detaljer, der kan gøre en stor forskel i sidste ende.

 

Vær godt forberedt

I sidste ende er det sandsynligvis din udstråling, der betyder allermest. Derfor er det vigtigt at være godt forberedt og vise, at du har styr på tingene. Derfor er det blandt andet en god idé at sortere papirer inden mødet eller finde vigtige dokumenter frem på computeren.

Hvis du fremlægger dine pointer så klart og tydeligt som muligt, har du de bedste forudsætninger for at virke troværdig og professionel. Således er der lagt op til et godt første forretningsmøde.