Det er efterhånden en velkendt floskel, at du indenfor virksomhedsdrift skal gøre det, du er bedst til, og lade andre om resten. Denne floskel er da bestemt også værd at have in mente, når det kommer til virksomhedens IT-drift og -løsninger. Ofte ses det nemlig, at virksomheder bruger masser af tid på at forsøge at løse IT-udfordringer, som de reelt set ikke har kompetencerne til. Det er selvfølgelig uhensigtsmæssigt, ikke mindst for bankkontoen. Men hvis kompetencerne mangler inhouse, hvad skal virksomheden så stille op?
Et godt bud kunne være at outsource IT-driften i virksomheden.
Et eksempel på, hvorfor outsourcing af IT-driften er en god idé
Lad os sige, at du driver en virksomhed, hvor der er en salgsafdeling. Medarbejderne i denne afdeling er de fødte sælgere, men når det kommer til at løse IT-problemer, kniber det – naturligt nok – en hel del. Hvis sælgerne selv skal løse IT-problemerne, betyder det derfor, at de kommer til at bruge uforholdsmæssig meget tid på at løse dem.
Og ikke nok med, at det tager lang tid at løse problemerne; det betyder også, at sælgerne ikke kan bruge tid på det, de er bedst til, i mellemtiden – nemlig at sælge! Så selv om du måske umiddelbart tænker, at du sparer på IT-budgettet ved at lade medarbejderne løse deres IT-problemer selv, så ender det faktisk i langt de fleste tilfælde med at koste virksomheden penge i form af tabt arbejde!
Hvordan foregår det?
Det er faktisk forbløffende nemt at outsource din virksomheds IT-drift. Du skal blot tage kontakt til et it support firma, der har kompetencer indenfor de udfordringer, i oplever. Og husk, at det ikke kun gælder den egentlige drift; det kan også være indenfor opbygning af infrastruktur, IT sikkerhed, hard- og software og mange andre udfordringer, i måtte have ift. virksomhedens IT.
Når du så har taget kontakt til en mulig leverandør af IT-support, vil leverandøren efterfølgende bruge tid på at sætte sig ind i jeres nuværende IT-systemer og øvrige arbejde, så de kan sammensætte den bedst mulige samlede løsning ud fra jeres behov og budget. Her vil der ofte også opstå muligheder for at optimere og effektivisere nuværende løsninger og arbejdsgange, så virksomheden får endnu mere ud af et samarbejde.
Tag kontakt!
Det kan måske lyde lidt overvældende at skulle have eksterne partnere til at tage sig af den daglige IT-drift i virksomheden, men når først dagligdagen indfinder sig, vil du opleve, at det er rart at kunne koncentrere sig om virksomhedens primære opgaver, og så lade andre om IT-driften. Det bedste råd er derfor at få taget kontakt til et it support firma allerede i dag, så du kan høre mere om, hvordan de kan hjælpe jeres virksomhed.